Uživatelské menu

Statistiky

  • Příspěvků dnes3
  • Příspěvků včera5
  • Celkem příspěvků98480
  • Celkem témat1126
  • Celkem členů5517
  • Nový uživatelPruwan
  • Toplist
    Kdo je online

Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda?

Globální oteplování je novodobý fenomén naší Země. Existuje vůbec?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod TommyAst » 31. 01. 2020 23:58

Adi

Bylo to mysleno spis Ironicky a psano v ponekud pokrocile dobe, ale... Kdyz se stala takova vec jako v Brode nebo ted ta nemocnice v Ostrave, tak jsou hned diskuze o omezeni zbrani. Pritom si vubec neuvedomuji (nebo naopak dobre uvedomuji), ze auta zabiji mnohem vic lidi, nez strelne zbrane (ci nasilne trestne ciny celkove), at uz v CR ci jinde v Evrope. Takze, zakazene auta ? Asi ne. Nehlede na to, proc se stal Brod. Pri teto zprave byla moje prvni reakce A to tam jako nikdo nic nemel ? Na obranu. I peprak pomuze.

Zdaneni aut, jestli by pomohlo ? Tak danit nakup auta, to prave ne, to by naopak udrzovalo coudici ojetiny vic. Ale spis jsem to myslel, tak jak to maji treba v Norsku. Plati se za kazdy prujezd 'pipakem", vsude mozne je ruzna cena,m treba vjezd do Osla 50 NOK (cca 5 Eur, 130 Kc) pro osobaky. Podle vseho jsou rozlisovany ale jen osobni-nakladni vozy, uz se nerozlisuje, kolik emisi dany vuz produkuje (emisni stupen). Co urcuje ceny kolik se v Norsku plati presne nevim, jestli hraje roli dostupnost MHD, jestli maji Invalidi vyjimku a pod. Ale elektromobily neplati u tech pipaku (co u nas cjtej ted dat na dalnice, nebo uz to tam je, v Norsku je to vsude mozne) nic, coz nedava moc smysl. Maji najeto za historii mnohem min, nez benzinove motory a prezto se uz problemy projevuji.

Krome onoho zdaneni aut dle projeti (ne nakup auta) by se mela ta dan pocitat podle mnozstvi emisi, a dostupnosti MHD, jak moc clovek auto potrebuje a pod. A z toho podporovat MHD, ktera by mohla byt i zadarmo. To ze se zdaneni aut dotkne chudych lidi, to prave ne. Chudi lide auto nemaji (a kdyz tak ojetinu), ale jezdi MHD. A tem by podpora a zlevneni MHD pomohla. V Norsku jsou vlkaky a MHD v meste drahe dost a bez tech pipaku na silnicich by byla jizda autem dost levnejsi. Ve Svedsku-Dansku-Finsku je MHD draha dost (levne jsou nektere mezimestske busy), a zadne pipaky na cestach nejsou. Dokonce ani za dalnice se neplati. V Dansku se plati za prejezd dvou velkych mostu cca 25 a 35 Eur. Ve Francii a Italii se plati za dalnice podle ujete vzdalenosti, jinak ne. V Nemecku tusim se neplati nikde zatim (osobaky), v Rakousku je dalnicni znamka. V Dansku prave chybne se zdanil misto ujetych kilometru prave nakup auta vc. elektromobilu.

A MHD je v Dansku neskutecne draha, treba listek na metro v Kodani i 100 Kc, prejeti Danska vlakem cca 1500 Kc a to je Dansko male. Ale z Kodane do Narviku (Norsko, za polarnim kruhem) se dostanes vlakem za cca 2700 Kc, jizdenka s predstihem muze byt i za cca 1200 Kc, jinak ale vlak Malmo-Stockholm okolo 600-1800 Kc podle nakupu s predstihem. Ve Stockholmu stoji listek MHD okolo 80-100 Kc, podobne i Oslo a Helsinki (okolo 80 Kc).
TommyAst
Nováček
 
Příspěvky: 1110
Registrace: 31. 10. 2012 16:25
Bydliště:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 16

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod Adi » 01. 02. 2020 08:32

Ahoj

Tommy ast - díky za obšírnou odpověď.

Stran ojetin, ty jsou nyní relativně dostupné i pro chudší vrstvy, v našem případě Felicie se dá koupit doslova za pár šupů, atd. Stále se dá s tímto kouzlit na hraně zákonů ... Placení průjezdů, mytné brány, jakýsi eko ranking drasticky sníží mobilitu mnohým lidem, třeba těch, kteří musejí denně dojíždět do práce desítky kilometrů. To, co píšeš, je doslova Velký Bratr. Pípáky, placení průjezdů atd... Nevím, jestli je o co stát... Zase buzerace, stovky úředníků ... :( Před časem jsem jezdíval do práce z Orlové autem, když jsem tam bydlel. Bylo to něco přes 30 km a auto mně vyšlo nákladově levněji (myslím phm) i když jsem jezdil sám. Byl to malý, městský vůz se spptřebou kolem 5l Ve Skandinávií jsme rovněž nějakou dobu pobýval, s tím se dá jen souhlasit. Na poměrně vysokou cenu MHD jsem narážel. V tom máš určitě pravdu.

Osobně bych šel opačnou cestou. Nejvíce systém zjednodušit a tím slevnit. Cestou nižšího zdanění. Levného MHD.

Stran zbraní - zákaz střelných zbraní je špatně. Oběť se nemá jak bránit. Pachatel se na nějaká omezení neohlíží.
Přání bývá nebezpečně často otcem myšlenky
Adi
Mírně pokročilý
 
Příspěvky: 3608
Registrace: 16. 09. 2008 19:51
Bydliště:
Typ meteostanice:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 44

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod Adi » 02. 02. 2020 20:23

Zelený úděl nebo peklo:


Přání bývá nebezpečně často otcem myšlenky
Adi
Mírně pokročilý
 
Příspěvky: 3608
Registrace: 16. 09. 2008 19:51
Bydliště:
Typ meteostanice:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 44

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod TommyAst » 02. 02. 2020 23:35

Adi

Orlova, to zrovna vysel clanek na novinkach, kde spolecnost tusim Delloite davala ranking mestum v CR podle ekonomiky, zivotniho prostredi a socialnich sluzeb. No a ... Nejhur dopadla Orlova z cele CR. I MHD bude v Orlove asi i dost tristni. Jinak spatne jsou na tom obecne oblasti, kde tresnickari vybudovali tezky prumysl, po revoluci to zkolabovalo. Jeden z nejlepsich rankingu meli naopak napr. jiho-moravske Hustopece a okoli Prahy. Orlova je fakt podle vseho desny zapadakov.

Ta Francie je na tom dost blede s tim nazorem. A z Orlove ci zapadakovu se dojizdet musi nejak. Zdrazeni pohonych hmot je chyba, protoze to prinese problem i zemedelcum, MHD a dalsim zasobovatelum. Prave proto by museli byt spis ty pipaky. Musely by ceny prujezdu ale zohlednovat prave dostupnost MHD, jak snadno se da dojizdet, plus zohlednovat invalidy a pod. Aktualne chteji udelat pipaky na dalnici u nas v CR. Jak je na tom v Evrope zpoplatneni vjezdu do mest nevim moc. Treba Norsko ma ty pipaky vsude mozne. Jenze nejsou rozmistovany a ceny udrzovany podle dostupnosti MHD, ale spis podle novych staveb na silnici (mosty, tunely). Svedsko, Finsko, Dansko, tam se neplati nikde, krome tech mega mostu v Dansku a do Malmo. Pipaky jsou samozrejme tunel pro politiky, ty si na tom neco ukapnou. Vzdyt i u nas to mel byt tunel, ktery se podarilo zastavit. A co uredniku se na tom prizivi.

Nejlepsi by to samozrejme bylo s mensimi regulacemi a danemi, ale na to zatim nejsme prilis vyspely a regulace musi byt. Stejne tak jako spotrebni dan na alkohol, cigarety, omezeni hazardu a pod. Mnohem vic maji alkohol omezen v severskych zemich a po 20. hodine se prodava jen dost drahy v barech. Ale treba automaty jsou ve Finsku totalne vsude.

Kdyz bude draha MHD, a navic dan na auta (pipaky) tak se to dotkne tech chudsich vrstev a Francie je prikladem toho, jak to skonci. Prave ve Skandinavii je draha MHD, kazdy jezdi autem, je to podstatne levnejsi, i kdyz clovek jede sam, to je chyba. Pipaky jsou jen v tom Norsku a provoz auta (pohonne hmoty, amortizace, servis, pojisteni) vychazi rekneme 3-7 kc/km a MHD je tam casto drazsi ve mestech. V CR vychazi provoz auta taky na 3-5 kc/km se vsemi naklady. Ale kdyz se jezdi autem vic, naklady stoupaji jen za pohonne hmoty (cca 2 kc/km) ostatni naklady se nemeni. A tak v nekterych zapadakovech i u nas muze byt MHD drazsi. V severskych zemich je draha MHD na ktatkou vzdalenost, autobusy na dlouhou vzdalenost byvaji levnejsi. Ve Finsku se Omnibus muze dostat i pod 1 kc/km a v Norsku taky (tam by meli byt levne dlouhe vzdalenosti). Vlaky jsou drazsi ve vsech severskych statech, i kdyz na dlouhe vzdalenosti a s nakupem s predstihem to vyjde levneji, okolo 1-3 Kc/km. V Evrope se v posledni dobe rozmohl Flixbus, ktery taky vyjde na cca 1 Kc/km i levneji.

Daleko horski jsou dumpingove ceny letadel, ktere vubec neodpovidaji spotrebe a realite. Za 1000-2000 Kc se da z Prahy letet do Londyna, Osla, Rima. Dokonce i jsou letenky za 400 Kc Praha Oslo, nebo za 10 Eur z Polska do Tromso na severu Norska. To je samozrejme spatne. A je to proto, ze letecke palivo neni zdanene. A kdyz se zdani v jednom state, tak vsichni budou tankovat jinde. V pripade letadla je na osoba-kilometr uhlikova stopa 220 g u dlouhych letu a cca 450 g u kratkych letu. Autobus dalkovy je jen 12-15 g na osoba-kilometr v nejlepsim pripade, mestske a primestske busy i 70 g na osoba-kilometr, ve meste v zacpach samozrejme vice, tam jsou nejlepsi tramvaje. U vlaku to zavisi na rychlosti a poctu mist, jak casto stavi, a zda diesel, nebo elektromotor. Osobaky, co dost stavi, maji i prez 70 g na osoba-kilometr, Pendolino s malo stanicemi okolo 22 g, a nejlepsi je elektrifikovane dvoupatrove Finske IC s hodne mistama, jen 15 g na osoba-kilometr a to jede az 200 km/h. U auta je to 250-500 g ka kilometr podle typu, kdyz clovek jede sam, ve meste jeste vic. Trajekty jsou horski nez vlaky a autobusy na emise CO2, jenze u lodi je mnohem vic jinych skodlivin, o hluku ve vode z motoru ani nemluve.

Pipaky jsou samozrejme i velky bratr - je sledovano, kdy jake auto projede. To se mi samozrejme taky nelibi, a jsem proti sledovani. Aspon to teda zase odrazuje od jizdy autem. I kdyz dneska je sledovani prujezdu aut asi to nejmensi. Kazdy ma dnes smartphone, ktery ma GPS, pripojeni na internet, FB a Google muze snadno sledovat, ktere stranky navstevujes. Telefon ma fotak a mikrofon, system Android od Googlu. To uz to sledovani projeti auta navic nic moc neprida. I na starem telefonu se da podle SIM a IMEI sledovat poloha, zaznamenava se, skym si ktere cislo volalo, psalo, v kolik hodin, plus poloha v dobe vytoceni cisla ci odeslani zpravy. Dalsi vec jsou kamery vsude mozne v MHD a ve meste. PLatba kartou, to je taky sledovani. A to jeste CR na tom neni nejhur. Evropska Unie se opet snazi obcany sledovat. V Belgii, Nemecku, Svycarsku, Italii, Rakousku ?, Madarsku, Slovensku, Polsku, Svedsku, Norsku je SIM jen na obcanku, musis si cislo registrovat. V CR jeste tak sledovani nejsme a simky se registrovat nemusi. Stejne tak ne ve Finsku, Srbsku, asi i v Batskych statech. Ostatni staty nevim. Ve Svedsku si nekoupis bez platby kartou ani listek na MHD. Kamerovy system maji nejrozvinutejsi v Britanii (a kriminalita je tam stale velka). Cina zasla se sledovanim nejdale s kredtnim systemem. O kamerach s rozpoznavanim tvari v metru v Praze se mluvilo uz v roce 2012, nekdy v roce 2018 byl navrch o kamerach v Praze, asi to neproslo.

A co se tyce zbrani, tak samozrejme, ze je nutne mit se cim branit. Dost mozna jsou nektere tyto udalosti vyvolavany, aby byl posilen dojem strachu a politici mohli mluvit o regulaci. S dnesni situaci ohledne migrace nemluve. Je docela znama vec, ze EU se snazi obcany odzbrojit (vime, kdo mel tyto snahy predtim), aby byly koordinovane utoky lidi z cizich zemi snazsi a puvodni obcane se nemohli branit. CR je na tom jeste dobre. V okolnich statech (Polsko) je ziskani zbrojniho pasu slozitejsi. V Norsku, Svedsku, Finsku, Belgii, Nizozemsku je illegalni i peprak, v Britanii a Irsku je dokonce vezeni nebo deportace za vlastneni pepraku. Peprak je nelegalni v Recku, Turecku, Iranu, Cine, aby byla snazsi kontrola obyvatelsva. Naopak ve vsech post-komunistickych zemich by mel byt peprak legalni, stejne tak ve Francii, Rakousku, v Nemecku, Italii, Spanelsku, Dansku s urcitym omezenim. Je velmi dobre videt, jak pocet nasilnych trestnych cinu stoupa v Dansku, Svedsku, samozrejne i v Britanii, Nemecku, Francii. V CR je situace jedna z nejlepsich, dokonce je to v CR ohledne nasilnych trestnych cinu bezpecnejsi, nez v Norsku a Svycarsku. Zase jsme na tom hure ohledne statistiky kradezi. Takze zase je videt, kde je nejvetsi regulace a kde je nejvetsi kriminalita. Proste se snazi vzit moznost lidem se branit.

Co se tyce onych zelenych opatreni od EU, jak si dal link. No to je casto na zvraceni. Oni totiz po uvaze vubec zelene nejsou. Mozna maji nizdi uhlikovou stopu v EU, ale maji vic CO2 nebo jiny druh znecisteni jinde, kde se vyrabi. Usporne zarovky - tam je rtut a dalsi sracky, bezeslov. A vyroba je desne ekologicka. ZAjimavy ze amalgan u zubare nevadi, a to je primo v tele. Tedy pozor. V Severskych statech je od roku 2008 amalgan zakazan a celoplosne v EU se k tomu speje, pry v roce 2030. Nebo omezeni vykonu vysavacu na 1600 W a ted uz mozna dokonce i 900 W. Takze to bude vysavat dyl a sezere vic energie plus nastvani uzivatele. Nebo si na Ebay lidi koupi vysavac z Ciny. Super. A co se tyce limitu spotreby auta na 100 km, tak casto se tim akorat rychlejs nici motor a musi se kupovat novy. Elektromobily, vsak vime. To spis nez snaha o zelenou ekonomiku vypada o pokus zniceni Evropske ekonomiky, aby melo USA (nebo Cina) vic ekonomiku pod kontrolou. Protoze dost vyroby po omezenich, ktera budou jen v EU, pujde dolu. Pisou to sice spis na tech chemprail webech dezinformacnich, neco na tom pravdy bude. Co se tyce omezeni plastu, tak nejake smernice se objevuji, ale je zase pozadovano baleni ovoce a zeleniny do plastu. Daleko nejvetsi hnus je nakladani s odpady mimo EU. Jeden z prikadu je, jak Albanie skupuje jiz odrovnane baterky z elektromobilu, ktere pak jen odveze na skladku. A napodobne Afrika. I kdyz mozna uz se to tak deje mene.
TommyAst
Nováček
 
Příspěvky: 1110
Registrace: 31. 10. 2012 16:25
Bydliště:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 16

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod kebull » 03. 02. 2020 13:10

Diky za zajimavy prispevky, s vetsinou souhlasim. Mozna krome EU, porad si myslim, ze vyhody prevazujou i pres hooodne kravin kolem, ale to je jedno, az cas ukaze v pripade UK.

Nicmene, musim rict, ze napr. MHD v Praze je zatim jedna z nejlevnejsich, co jsem ve vetsich mestech sveta videl. Bohuzel je porad dost komplikovana a hlavne pro cizince je nekdy peklo se vyznat v tarifech, zonach atp. Ale zlepsilo se to enorme v poslednich 5ti letech, moznost platit primo kartou, mobilem atd. Spojeni v 90% funguje spolehlive, napr. v Torontu to byla casto katastrofa za 3x vyssi cenu. Jde ovsem o silne dotovanou zalezitost, a ano, nejsme sami. Jinde to je dotovane dokonce tak, ze je doprava zadarmo (nejen jine staty, ale napr. i Ricany u Prahy maji MHD=busy zadarmo, maji tam dost kamer na chytani rychlosti, tak asi proto). Nic proti tomu nemam, pokud je vse transparentni. S tim ale bohuzel stale mame problem. Presahuje to sice rozsah tohoto fora, ale netransparentnost jde v CR skrz temer vsechny vrstvy verejneho zivota, takze se nakonec tyka i zivotniho prostredi, a tedy i klimatu.

Velkym tematem jsou tedka e-kupony na dalnicich, hlavne pak ono "odtajnene" spiclovani lidi. Samozrejme se mi to taky uplne nelibi, ale dalo se cekat, ze se udaje o SPZ budou nekde uchovavat a osobne pokud by to bylo urcene jen pro policii, jsem s tim jeste ok. Pokud by se ale skutecne sbiraly i "xichty" lidi, co v aute sedi, tak to uz mi teda vadi dost. Na druhou stranu jak pisete, dneska 90% lidi mozna vic zcela dobrovolne poskytuje sve udaje soukromym firmam (tedy nikoliv policii), fotky na FB jsou ve finale majetkem FB, lokalizace mobilu je jednoducha zalezitost, spousta lidi ma zapnute sledovani polohy na Googlu (kamos mi dokonce tvrdi, ze tu historii kdy kde byl chce mit) a tak dale a tak dale. Policie ma napr. pristup k historii webu, co jste navstivili, na vyzadani jim to provider (O2, TMobile i lokalni wifiny) musi poskytnout. To lidi moc nevi. Ja sam jsem fanouskem technologii a rad bych mel co nejvic veci elektronicky. Ale je s tim bohuzel spojena ztrata soukromi, a to vlastne vetsinou i z podstaty te technologie. Napr. kdyz chceme snimat SPZ kamerou pro el. kontrolu zaplacene znamky, pripadne treba parkovneho, tak je jasny, ze ta kamera zachyti i dalsi veci... V Cine buzerujou lidi letajici drony jako fizlove, jinde droni i zabijeji, puvodne to byla "jen" pekna letajici kamera... Ale to jsem zas odbocil.

Ja jsem napr. myslel, ze ta e-dalnicni znamka bude umoznovat platby "per-use" tedy cim vic po dalnici jezdis, cim vic ji vyuzivas, tim vic platis. Platilo by se treba za prujezd, nebo za den, to je jedno. Prijde mi to nejspravedlivejsi. Napr. nekdo pojede po dalnicich v CR 20x za rok a nekdo treba jezdi denne. Oba pritom ale zaplati 1500,- protoze i tomu prvnimu, co pojede jen 20x se nic jinyho nevyplati. Ten, co jezdi denne, ji pritom za rok opotrebuje mnohem vic. Mel by teda i vic platit a prvni clovek platit mene (samozrejme ne linearne). Ale jestli jen chteji udelat "e-shop" pri zachovani soucasnych znamek, tak mi to nedava moc smysl. Jen se zas utrati penize za neco, co v podstate systemove nic nezmeni. Mozna se mylim a chteji postupne system nejak zmenit, ale neprislo mi to... kdyz tak me opravte.
kebull
Nováček

 
 
Příspěvky: 1445
Registrace: 01. 02. 2010 20:18
Bydliště:
Typ meteostanice:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 21

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod TommyAst » 03. 02. 2020 16:49

kebull

EU ma samozrejme i dost vyhod, hlavne co se tyce ruzne kooperativnosti. Ale co se tyce podpory chudsich statu ze strany EU, jak bylo mnohokrat zmineno, to tak jednoznacne neni. A dokonce to vypada, ze mnohe zapadni staty nakonec budou mit nejvetsi zisk odvadeny ze stredni a vychodni Evropy. Tak jako odvadeji prostredky z Afriky. Mnoho narizeni ne jen od EU nejen, ze neni moc zelene, jak se tvari, ale jeste potapi navic evropskou ekonomiku (vysavace, predepsana spotreba u aut). Ony vetrne elektrarny casto stavi Nemecka firma po cele EU, a pak jde z toho vetsina zisku do Nemecka (takovy kolonializmus). V Nemecku je predepsano, jak blizko od obydli muze byt maximalne vetrnik, coz je dost casto mimo realitu (vesnice jsou tam vsude). Skandinavie (opet Norsko, Dansko uz tolik ne) ma nizkou hustotu osidleni, hodne vetru. Vetrniky postavi Nemecka firma a vetsinu zisku odvede do Nemecka. Na severu Svedska a Norska, i v Africe tezi casto Britske firmy a opet odvedou vetsinu zisku. Likvidaci ekologickehho dopadu a rekultivaci dolu plati severske staty ale sami.

Co se tyce ekologicnosti aut s nizsi spotrebou, to vime. Motor se driv znici a vyroba noveho nic moc. Zakaz rtuti v teplomerech, ale naopak povinne usporne zarivky se rtuti. Kdyz se zapocita ekologicnost vyroby mimo EU (dost hnus), tak ta klasicka zarovka mize vyjit lepe (pardon, tepelna koule, infrazaric).

MHD v Praze je skutecne jednou z nejlevnejsich v ramci EU, a rozhodne levnejsi i lepsi nez v Severni Americe. V USA skutecne tu MHD a potrebnou infrastrukturu pro bezne lidi neresi, kdyz vse cpou do valek. V Praze je MHD levna ve srovnani se zapadem, nebo dokonce severem. Polsko a pobaltske staty, jsou na tom cenou podobne, i kvalitou i cenou. Ale v CR je MHD asi spis lepsi. Nejspis vsude je MHD dotovana ve mstech i prez velke ceny na severu. Tam jsou vetsi i platy a pokud se bere v potaz, jak rychle si na MHD bezny obcan vydela, je to podobne jako v CR. A u dalkovych spoju je na tom Skandinavie dokonce levneji, vezmeme li v potaz platy. Dulezete ale je, aby se nevyplatilo jezdit autem. V Helsinkach i Stockhollmu se to ale dost casto vyplati, to je chyba. Napodobne cele Dansko. U dalkovych spoju se auto vyplati jen ve Svedsku a Dansku. Ve Finsku je levny bus, v Norsku relativne take a navic jsou tam ty pipaky. Vjezd do Osla stoji pro osobni auto 50 NOK (pipak), jizdenka na MHD 32 NOK v Oslu. A to ma auto dalsi naklady. V cele oblasti za polarnim kruhem jsou ale autobusy velmi drahe (cca 400-500 Kc za 100 km, i kdyz min. v Norsku vetsi vzdalenosti vyjdou lip). V EStonsku (Tallin) maji pro mistni MHD zadarmo, jak je to s mezimestskou dopravou nevim, pipaky tam nejsou nejspis.

To co melo byt u tech dalnicnich znamek - sledovani i kdo je v aute a porizovani fotek. To je skutecne spehovani. A jak se to snazil pak STBak ututlat, kdyz to vyslo na povrch. A navic u tech elektronickych znamek je stejna cena bez ohlednu na to, jak casto jezdis, to je spatne. Co vim, tak pipaky jsou v Norsku a v Dansku na velkych mostech, tam se plati za kazdy prujezd. A moznost obet to moc neni.

Pokud bude mit policie moznost nahlednout kdy kde jake auto projelo, tak to je OK. Stejne tak, jako treba kamery v metru, kde se neco stalo. Ale foceni posadky auta, nebo rozpoznavani tvari ve meste, to uz je totalita (jako v Cine). Stejne tak je OK, kdyz policie ma moznost nahlednout do aktivity mobilu (poloha, volana cisla). Dnes uz jakekoliv nahlednuti zanecha auditni stopu, a proto nemuzou byt snadno tyto data vynesena pro znameho (manzelka sleduje manzela). Nutna je ochrana proti zneuziti.

Ale to ze par mega firem (FB, Google) ma kopletni prehled o tom, co uzivatel dela na internetu (na jake stranky chodi) a ze to vetsina uzivatelu tem firmam cpe, dobrovolne na sebe prozradi vse , to je vec jina. A navic tam uzivatele cpou i svoje zname a siri dal bez jakeho koliv souhlasu. Kdyz nemad FB tak si divnej a pod. Je to firma dokonce mimo CR i mimo EU a pritomm jsou ne jen v CR, ale na zapade jeste vic, na Googlu-FB zavisle fungovanim i ruzne statni-mestske-verejne aplikace. Pri vypadku selzou, a je to spehovaci nastroj. Nemluve o scenari umyslneho utoku. Vetsina uzivatelu uz ani netusi, ze existuji alternativni moznosti, mimo tyto velke firmy. A to nemluvim o nebezpeci chytrych domacnosti a internetu veci (s kamerou, mikrofonem), kde uzivatele na zabespeceni kaslou, nebo je tam backdoor zamerne. Internetovi provideri, at uz founi, nebo interne doma, nebo verejna Wifi, uchovavaji, kdy kdo lezl na jaky web. Pokud k tomu ma pristup policie po rozhodnuti soudu, muze to byt jeste OK. Ale jak jsou data chranena ve skutecnosti. Pokud je spojeni sifrovane (https), tak je videt jen cilovy web a datovy tok (kdy jaky prenos dat), videt je pouze adresa daneho webu (napri meteoforum.cz, uz ne, na ktero stranku v diskuzi miri adresa, nebo treba u youtube na jake video se koukas) jmeno uzivatele a heslo videt neni prez https samozrejme. Prez drivejsi dnes uz skoro nepouzivane http bylo zcela vse nesifrovane a provider vse mohl sledovat. Jeste lepsim resenim je TOR. Tam je videt jen kolik dat k uzivateli priteka-odteka, jinak je vse sifrovane a neni ani poznat, jaky web uzivatel navstivil. I tam jsou nektere metody na deanonymizaci, nybrz slozite a jen tak nekdo to delat nebude, pokud k tomu nebude velky duvod.
TommyAst
Nováček
 
Příspěvky: 1110
Registrace: 31. 10. 2012 16:25
Bydliště:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 16

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod wenzel » 24. 03. 2020 15:51

Existuje ještě svoboda vědeckého bádání v oblasti klimatických změn? Řeknu to ještě jinak. Je současná oficiální klimatologie ovládaná stoupenci uhlíkové teorie ještě vědou? Posuďte sami: https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazo ... -internetu.
wenzel
Nováček
 
Příspěvky: 688
Registrace: 12. 10. 2008 09:17
Bydliště:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 12

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod kebull » 28. 04. 2020 12:14

Kratky clanek k tematu i aktualni situaci, aspon neci pozitivniho: https://www.in-pocasi.cz/clanky/vyznacn ... r0PfJI1Adg
kebull
Nováček

 
 
Příspěvky: 1445
Registrace: 01. 02. 2010 20:18
Bydliště:
Typ meteostanice:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 21

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod wenzel » 09. 08. 2021 22:23

Dnes vydal mezivládní panel OSN novou zprávu o změně klimatu, ve které opět přitvrdil. Již neříkají, že vliv člověka na změnu klimatu je velmi pravděpodobný, ale že je prokázaný. Docela by mě zajímalo, jak se ho podařilo prokázat. Protože jsem také zaregistroval zprávu, že původní klimatické modely předpovídající další vývoj přecenily vliv CO2 a bude muset dojít ke korekcím předpovídaného oteplení směrem dolů. Oni totiž ty modely nechaly spočítat minulou dobu ledovou, ty vývoj teploty samozřejmě spočítaly špatně, proto zjistily, že modely nadhodnocují vliv CO2 na změnu klimatu. To jen k věrohodnosti jejich předpovědí. Horší je, že na základě těchto špatných výpočtů modelů vynakládají státy světa obrovské finance na " Boj proti GO ". Ať se na mě nikdo nezlobí, ale poručit větru dešti neumíme a ani umět nebudeme. On to totiž není boj proti GO, ale je to boj proti naší planetě, na které jsme životně závislí. Snažíme se jí donutit, aby se chovala tak, jak si myslíme, že by se chovat měla. Tedy teploty v rámci průměru 1960 - 1990, žádná vedra, sucha, povodně, větry, atd. Ovšem tak to prostě na této planetě nefunguje a fungovat nebude, ať se budeme snažit jak chceme. Naší jedinou šancí je se před matičkou Zemí sklonit a přizpůsobit se měnícímu se klimatu. Právě tam by měly směřovat ty obrovské investice. Ale to by boj proti GO nesměl být tak výhodným zdrojem příjmů pro různé vlivové skupiny. Protože nic není výhodnější, než státní zakázky na boj proti něčemu, co si pořádně neumíme vysvětlit, ani předpovědět. Prostě je to vyhazování peněz na boj s větrnými mlýny. Na přizpůsobení se lidstva měnícímu se klimatu pochopitelně dnes nepřišla řeč vůbec.
Co mě ale nadzdvihlo nejvíc byla řeč pana Zahradníčka, vedoucího Oddělení změny klimatu na AV ČR. Já chápu, že ho GO živí, ale když o sobě říká, že je vědec, měl by se tak také chovat. Základním pravidlem pro vědce je totiž nezamlčování části faktů ve prospěch jiných tak, aby má teorie vyšla jako správná. A hlavně by vědec neměl lhát. Bohužel to se mu dnes stalo, když současné oteplení označil za největší za poslední 2 mil. let. A co oteplení na konci ledových dob, ty byly menší? Nebo různá oteplení v období glaciálů a interglaciálů? Jak ví, že byly menší, než to současné? No a pak druhá věc, když mluvil o suchu předchozích let jako o největším suchu za posledních 500 let. No nevím. Tak například sucho v první polovině třicátých let 20. století bylo minimálně stejně kruté jako to nedávno minulé. Také umíraly lesy, dokonce se neurodilo ani obilí a zemědělci krachovali. Stačí si přečíst dobový tisk. Například na srážkoměrné stanici ve Slaném ve dvou po sobě jdoucích letech naměřili roční srážkový úhrn pod 300 mm za rok. To musela být opravdová katastrofa. V minulých letech byly srážky přece jen o něco významnější. V posledních 500 letech se těch období sucha vyskytlo pochopitelně mnohem víc, ale ta starší se pochopitelně hůře kvantifikují, když se neměřily srážky. I toto vyjádření z jeho úst mi proto přijde minimálně jako zavádějící. Takto prosím hovoří vedoucí Oddělení změny klimatu na AV ČR. Neuvěřitelné.
wenzel
Nováček
 
Příspěvky: 688
Registrace: 12. 10. 2008 09:17
Bydliště:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 12

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod Adi » 18. 09. 2021 20:37

Ahoj,

Začátek Grýýýýn dýlu. Teda klimatické dohody nikoliv údělu, jak se u nás mylně překládá. Jednak to není žádný úděl tedy osud, který se nedá změnit, je nám dán, nebo předložen osudem či EU, za druhé to má být jakásí dohoda. Ovšem ne se mnou ani s ostatními. :-@




Tož elektřiny a plynu začíná být málo. Začíná pořádná jízda dolů.
Přání bývá nebezpečně často otcem myšlenky
Adi
Mírně pokročilý
 
Příspěvky: 3608
Registrace: 16. 09. 2008 19:51
Bydliště:
Typ meteostanice:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 44

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod JohnBattler » 20. 09. 2021 14:54

Samozřejmě podřezávat si pod sebou takto větev je nerozumné, ale zajímalo by mě jak se místní odpůrci teorie o skleníkových plynech teda staví k faktu, že fosilní paliva tak jako tak jsou neobnovitelný zdroj a budou se muset někdy nahradit?
Není prostě dobře už teď hledat cesty udržitelného získávaní energie? Ať chcete nebo ne vaše oblíbené uhlí nebo ropa někdy dojdou a dřevo je sice obnovitelný zdroj, ale myslím že to by nám tu moc lesů nezbylo kdybychom se spoléhali jen na něj... Samozřejmě nabízí se řešení v podobě jádra, kterého jsem příznivce. Ano uran je také neobnovitelný zdroj, ale jeho zásoby jsou na stovky let, kdežto u fosilních paliv spíše desítky. Každopádně v dlouhodobém hledisku musí civilizace přejít na jiné zdroje energie..
Navíc i pokud jste klimaskeptici tak nějaký obecný common sense by měl být i když něco nevím jistě, tak to radši neriskuju. Což je přesně náš případ, že nevíme kam nás přesně zanese atmosféra s vyšším obsahem skleníkových plynů za 50-100 let. Může být taky globálně tepleji o 3-4°C stupně a to věřte že by jste zažít nechtěli a hlavně ty masy lidí co se dají do pohybu... 2015 oproti tomu byla mini rozcvička.
JohnBattler
Nováček
 
Příspěvky: 733
Registrace: 24. 01. 2018 16:51
Bydliště:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 14

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod wenzel » 20. 09. 2021 20:42

Asi nikdo nebude rozporovat, že fosilní zdroje energií jednou dojdou. Také asi nikdo nebude rozporovat, že je potřeba hledat a rozvíjet nové zdroje energie. Proti tomu nic nemám. Proti čemu jsem a to hodně je to, že není možné se zbavit bez náhrady stávajících zdrojů energie, aniž bychom je nahrazovali novými. Asi i dítě pochopí, že tento přístup nás přivede do energetické zkázy. Opravdu nevím, jak přemýšlí odpovědní lidé, co plánují dál? Je potřeba postupovat s rozmyslem a s tím, jak nové zdroje budou schopné nahrazovat fosilní. Nedávno jsem četl, že přechod Evropy na elektromobilitu sníží emise CO2 o 2% celosvětově, zatímco jen otevírání cca 40 čínských tepelných a dalších elektráren ročně a nárůst dopravy tam, zvyšuje celosvětově emise o tyto 2%, ovšem ročně. Nemluvě o dalších státech. Evropa by elektromobilitou snížila 2% pouze jednorázově. Jaký význam má boj Evropy s fosilními palivy v porovnání s tím, že jiné státy světa, zejména třetí svět, na to kašlou. Celosvětově emise budou stoupat, ať už Evropa udělá cokoli. Ovšem těmito rozhodnutími se jen sama střílí do nohy. Zbytek světa jede bezstarostnou jízdu dál...
wenzel
Nováček
 
Příspěvky: 688
Registrace: 12. 10. 2008 09:17
Bydliště:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 12

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod Adi » 21. 09. 2021 10:53

Ahoj,

Nechci tady zacházet do nějakých konspirací - co když je skutečným cílem Evropu energeticky vyhladovět?

V zájmu světlých zítřků samozřejmě. Jinak to celé nedává vůbec smysl. Ani ekologický, nebavím se o energetické stabilitě.
Nyní spotřeba uhlí opět nabírá obrátky, aspoň v Německu, Nordstsream už je hotov.

Tož toliko

Ps. Záložní zdroj už mám, konečně funguje. Dobrých 8 hodin zajištěno.
Přání bývá nebezpečně často otcem myšlenky
Adi
Mírně pokročilý
 
Příspěvky: 3608
Registrace: 16. 09. 2008 19:51
Bydliště:
Typ meteostanice:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 44

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod godlike » 21. 09. 2021 16:22

Němci se vzdy řídili ideologii. Nejdřív to byl nacismus a ted zelený ismus. Jako národ to moc neřeší. Posílali jsme Zidy do vyhlazovacích táborů? Ano, ale politici nam říkali, ze takto je to správné. My nad tím tak nepremysleli. Dnes je to podobný. Vse co je zelené je dobre a správné. Politici to tak říkají. Ale doma mezi s sebou si mysli neco jinyho.
Škodolibe si přeji tuhou mrazivou zimu, k tomu par blackoutu, ať narazíme tvrdě do zdi s tím ekoterorismem. :)
https://www.wunderground.com/dashboard/pws/IZDIBY16
https://app.weathercloud.net/d2394664632#current
godlike
Nováček
 
Příspěvky: 1224
Registrace: 14. 12. 2015 10:07
Bydliště:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 18

Co je to hodnocení?

Re: Převažuje při změně klimatu (GO...?) člověk nebo příroda

Příspěvekod Michal kajter » 21. 09. 2021 21:57

My směle kráčíme k oteplení o 4C a tady se pláče nad pár autíčky se spalovacím motorem. Já myslel že tohle fórum je o počasí a podnebí a tím, že tu budou lidé kterým na této planetě záleží. Místo toho koukám, že je to tu jak na diskuzích komunistických Novinek. Pláče se tu nad zákazem aut, jejichž pohon vymysleli před víc než 100lety a bez nichž se prostě nedá žít. Jinak se ale přece nevyplatí bojovat s klimatickou změnou, my se jí přece bezproblému přizpůsobíme. Chce se mi z vás zvracet, omlouvám se....
Michal kajter
Nový člen

 
 
Příspěvky: 142
Registrace: 04. 09. 2019 08:58
Bydliště:
Typ meteostanice:
Nadmořská výška:

Hodnocení: 3

Co je to hodnocení?

Zpět na Globální oteplování

  • Kdo je online

Registrovaní uživatelé: hanz