Zdravím opět ! Předně děkuju za podporu, respektive vyjádření že mnozí rádi čtete moje komentáře a pokusy o odhad budoucího počasí. Až me to přimělo k vydání varování všem:
POZOR

Jsem amatérský pozorovatel, na základě mých odhadů si neorganizujte práci sněhových děl pokud jste zrovna vlekaři, nenasazujte dopředu sněhové řetězy pokud jste řidiči kamionu a neposílejte emaily šéfovi, že zítra určitě nedorazíte ráno včas do práce kvůli sněhové kalamitě....
No a teď k situaci. ( možná zoopakuju trocha už z níže zmíněného)
Všiml jsem si pár zajímavostí na aktuálním počasí.
1) Vyskytujeme se na zajímavém rozhraní, na pomyslné špici klínu kde je při zemi stále dopravován velmi studený vzduch z východu (zjednodušeně) a ve vyšších vrstvách atmosféry už naopak proudí ten teplejší který je postupně dopravován TN ze západu až jihozápadu. To rozhraní je natolik tenké, že například včera nás dělilo pouhých 70km vzdušnou čarou od toho aby bylo 3°C nad nulou a sníh roztál jako na Klatovsku a místo toho měli krásný zimní zasněžený den s teplotami kolem -2°C.
2) Německo je aktuálně rozdělené velmi podobným rozhraním, kde na SZ někde na čáře Halle, Hannover až někam k Frísku je mrazivo, fronty nabízí sněžení, a to I například v Brémách či Hamburku při moři a naopak co je víc na jih je pod vlivem teplejšího vzduchu těch front a prší. Je to zajímavé v tom ohledu, že se letos už opakovaně docela výrazně dokázalo ochladit v SZ evropě, Sev. Německo, Dánsko, pamatujete ty přechodné záplavy sněhu letos na poč.prosince v Dánsku.... podle mě to ukazuje na to, že opačná strana atlantiku ( vých. pobřeží Grónska) je letos velmi, velmi prochlazená. Nakonec aktuální NOAA SST model to ukazuje :
http://www.ospo.noaa.gov/data/sst/anoma ... 7.2016.gif3) Jak se tu zmiňovalo to prochlazení skandinávie, to je aktuálně další zajímavost a navíc mě překvapuje jak rychle se ochladilo po tak rekordně teplém prosinci což je nebývalé