brhel, je to super, krásně zmrzlý a rychlý, taky to tam drtíme skejtem, už nás to zase chytlo, ale chce to připadnout. Tohle by byl ideální podklad.
Výhledy jsou, no, některý až moc dobrý a nechtěl bych se zklamat. Hlavně se něco děje a zatím můžeme jezdit, tak to mi stačí.
Ecák hodně dobrý, ale dvě islandský níže je potřeba vhodně zapracovat. Ta první už snad vypadá dobře, pošpacíruje na V až JV (už to je úspěch), tlačí na ni arktická V na ‚‚správném místě‘‘. Jestli ta N skutečně přejde přes Skandinávii, cestou se vysněží, mohl by studený vzduch postoupit níž, ICON už pak rovnou dává V nad Skandinávii (tak, jak to dříve bývávalo:-)). Ecák má pak ještě jednu podobnou situaci - zatím s otazníkem, je to daleko. GFS nám dokonce posílá níži od SV s ochlazováním a sněžením a pak hned otáčí do tepla - dost divný... Poslední Ecák 240h se mi líbí ta situace na S, výběžek V přes Karské moře a N tlak východně, to je ta správná propust. Občas to ve výstupech je, třeba něco vyjde...
Jestli se pevnina dostatečne zaleje studeným vzduchem, tak teplo na JV by mohlo vyvolat vydatný sněžení. Mohly by se dít věci. Některý modely to tak nevidí a prosazují postupně oteplení od Z. Zatím je úspěch, že je celkem v Evropě chladno a ne 8 až 15st, tak by se na tom dalo lépe stavět. No uvidíme, zítra může být vše jinak...
https://www.novinky.cz/pocasi/clanek/mr ... .seznam.cz